מה תפקידם של מספרי דילול?
top of page

מה תפקידם של מספרי דילול?

מספרי דילול יש 3 תפקידים:

  1. עיצוב

  2. עיצוב

  3. עיצוב

ואת זה אנחנו צריכים לזכור בהתחלת התספורת בכדי להגיע לתוצאה הרצוייה בסופה.

מספריים מקצועיים לספרים ומעצבי שיער של חברת בלה דונה
למספרי הדילול 3 תפקידים: עיצוב, עיצוב ועיצוב

על ידי דילול השיער באורך בו ניקבע נוכל למעשה לעצב בקלות את אותה קצוות שיער לכיוון שונה משאר השיער ועל ידי כך לייצר את המראה הרצוי לפי סוגיי שיער שונים, להבדיל מאותו שיער שלא דיללנו שכיוונו אחיד והוא מגובה הקרקפת.

לשיער המדולל גבהים וכיוונים שונים אותם אנחנו קובעים ועל ידי כך נוצר מראה המתאים לכל שיער וכל מקרה לגופו.

לשיער דליל ואפילו ללקוחה שסובלת מהתקרחות נדלל בגבהים שונים ונעצב בצורה כזו שהשיער הקצר יותר מכסה על הקרקפת והשיער הארוך יותר משמש לייצר את המראה של התספורת. לשיער סמיך, עבה, קשה וחסר צורה נדלל בגובה אחיד ובדרך כלל סמוך לקרקפת כדי לגרום משלב מוקדם של הצמיחה מראה יותר אוורירי לתספורת.

אותה קצוות השיער שדיללנו תתן את התמיכה לשיער כשנרצה לעצבו והכיוון של עיצוב זה ייקבע לפי הגובה בו נבחר לתת את המכה של "הגזירה"עם מספרי דילול.

נחשוב על זה בדוגמא פשוטה: החזיקו שלושה קשים ביד בצורה אחד ליד השני אנכים ונסו לכופף אותם. נקודת הכיפוף תהייה אחידה לכל השלושה וסביר להניח שתהיה נקודת שבירה נמוכה.

מצד שני, גיזרו את שני הקשים החיצוניים כשבאמצע השאירו את האורך המקורי. עכשיו, נסו לכופף ותראו שנקודת הכיפוף נקבעת לפי הגובה של ה-2 האחרים שנמצאים לצידו. נקודת הכיפוף = עיצוב!!!!!!

קיימים מספרי דילול נדירים שנקראים דילול כפול.

במספריים הללו למעשה לא מבוצעת גזירה אלא דילול טהור שמיועד לתת לאמן להנות מיתרונות העיצוב גם על שיער דליל. עדיין, שאין אנו רוצים לגזור אותו בכלל, מספריים אלו בדרך כלל יקרים וקשים מאוד לייצור.

מספרי דילול מדורגים למעשה על ידי מספר השיניים שלהם. ככל שרב יותר מספר השיניים, כך צפוף יותר הדילול, וככל שקטן מספר השיניים, הדילול יהיה רחב יותר.


כמובן, שכל מקרה לגופו. עם הקושי שבייצור והגעה לרמה מדהימה של מספריים והנאה מחוויית הגזירה של אומן לקראת מימוש היצירה שבעניי רוחו על ראשה של הלקוחה.

בחברת בלה דונה קיימים מספריים עם 4 שיניים שעושים דילול רחב ועד 42 שיניים שעושים דילול חזק מאוד.

לכל אחד מהדגמים שימוש שונה למטרה שונה.

טעויות נפוצות הן רבות מספור.


ננסה לעבור על חלק מהן:


1. מספרי דילול זולים יותר ממספריים רגילים

טעות קשה!!!!!


מספרי דילול איכותיים וברמה גבוהה יהיו עדינים מאוד וקשים מאוד לייצור.

מספרי דילול צריכים לעבור כירסום במכונת חריטה המכרסמת את השיניים בלהב תוך כדי שמירה על איזון הלהב והשחזה בידי אמן לאחר הייצור, מה שמעמיד אותם בסכנת שבירה בכל שלב של הייצור והגימור.

ישנם מספרי דילול שלא ניתן לייצר אותם בכרסום אלא רק ביציקה, מה שהופך אותם לקשים עוד יותר להשחזה, עיבוד וגימור, וכל זאת מבלי לשבור אותם. לפיכך, בכל העולם ידוע ומקובל שמספריי דילול למעשה יקרים יותר ממספריים רגילים לגזירה.

סביר להניח שהדעה הרווחת בישראל היא שמספרי דילול זולים יותר נגרמה פשוט מניסיון מר מאיכות גרועה של מספריים.

גדולי מעצביי השיער בעולם מדגימים גזירות ושימושים מדהימים למספרי דילול מסוגים שונים בתערוכות מובילות בוגאס.


2. מספרי דילול שוברים את השיער

טעות שגובלת בחוסר חשיבה


מספרי דילול ברמה נמוכה ישברו את השיער ולמעשה לא יבצעו דילול אלה גזירה גרועה. מספריים עם מספר גבוה של שיניים וברמה נמוכה למעשה יתפקדו כמספרי גזירה לא טובים ולא כמספרי דילול מספריים עם מספר נמוך של שיניים וברמה נמוכה ימשיכו לתפקד אבל יעשו אפקט של שבירת השיער, מה שייגרום לנו לחשוב על מספרי דילול ככאלו שמזיקים לשיער, ולא לנצל את האפשרויות המדהימות שמקנות לנו מספריים כאלו.

1,558 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page